Zalety zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne Airmatic coraz częściej stanowi ciekawą alternatywę dla zawieszenia klasycznego. Oferuje ono wysoki komfort jazdy, redukując drgania. Ta nowa technologia zyskuje coraz większą popularność.

W jaki sposób działa zawieszenie pneumatyczne?

Zawieszenie pneumatyczne typu Airmatic, to rodzaj zawieszenia składającego się z miechów, w których zawarty jest sprężony azot. Kolejnym niezwykle znaczącym elementem tego układu jest kompresor, którego praca jest generowana pracą silnika lub układu elektrycznego. Całości towarzyszy spora liczba czujników.

Sklep Airmatic: miech w164 przód

Komfortowa jazda

Zastosowanie sprężonego N2 zamiast ciężkich elementów zawieszenia pozwala na znacznie lepszą redukcję drgań i wstrząsów. W niektórych modelach aut możliwe jest korygowanie poziomu zawieszenia podczas jazdy na zakręcie. Umożliwia to właśnie zawieszenie Airmatic. Takie rozwiązanie poprawia przyczepność, przez co znacznie podwyższa bezpieczeństwo jazdy.

Zmiana prześwitu samochodu

Ogromną zaletą posiadania układu pneumatycznego jest możliwość zachowania stałego prześwitu samochodu. Odbywa się to w sposób niezależny od działających nierównomiernie sił. Powoduje to, że rozwiązanie takie jest szczególnie atrakcyjne w samochodach typu kombi. Stosuje się w nich zawieszenie tylko na tylnej osi pojazdu. Zawieszenie pneumatyczne ma także istotne znaczenie w trakcie holowania przyczepy.

Sklep Airmatic: miech bmw f07

Zawieszenie pneumatyczne Airmatic instaluje się najczęściej w SUV-ach, autach terenowych i limuzynach. Niektóre modele takie jak na przykład Audi A6 allroad, Porsche Cayenne czy BMX X5, posiadają zainstalowany specjalny program umożliwiające zmianę prześwitu samochodu. Ma to znaczenie na przykład na trasach szybkiego ruchu. Po zjeździe z autostrady w przeciągu kilku chwil, samochód może wrócić do zwiększonego prześwitu.

Czym jest zawieszenie adaptacyjne?

Rozwinięciem zawieszenia pneumatycznego staje się zawieszenie adaptacyjne, które zostało wykorzystane na przykład w Audi A8 II generacji. Zawieszenie to polega na dostosowaniu prześwitu samochodu zależnie od prędkości z jaką porusza się samochód. Wraz ze wzrostem prędkości, samochód obniża środek ciężkości.

Serwisowanie układu pneumatycznego

Samochody, w których zainstalowano zawieszenie pneumatyczne są stworzone tak, aby wytrzymały przebiegi nawet 300-400 000 kilometrów. Mimo to ważne jest przeprowadzanie regularnych przeglądów tego układu. znalezienie niewielkich usterek może zapobiec poważnej awarii, która wiąże się często z niemałymi kosztami. Sam przegląd jest bardzo czasochłonny. Zaleca się wykonywanie go po każdej zimie.

Charakterystycznym objawem mogącym zwiastować usterkę układu pneumatycznego jest syczenie oraz opadanie samochodu w kierunku jednego z kół. W takim przypadku należy szybko zwrócić się do mechanika w celu uniknięcia poważnej awarii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here