Co trzeba wiedzieć o pompie do benzyny?

Wielu kierowców słyszało nieco o wtryskiwaczach paliwa i o tym, jak ono przedostaje się tam, gdzie trzeba, aby napędzić silnik i wprawić auto w ruch. Są też tacy, którzy dopiero o tym się dowiedzą lub nigdy nie będzie ich to interesowało. Wiadomo jednak, że jeśli wybieramy auto lub przydarzy się nam okoliczność, w której trzeba będzie auto naprawiać, warto skorzystać z tej sytuacji i dowiedzieć się czegokolwiek o swoim samochodzie. Jednym z najważniejszych elementów, bez których pojazd nie ruszy, jest pompa benzyny.

Rodzaje pomp

Możemy wyróżnić kilka rodzajów, między innymi pompy sekcyjne, które jako pierwsze zaczęły być stosowane do hydraulicznego wtrysku paliwa, składają się one z tak zwanych sekcji wtryskowych, czyli zespołu pomp tłoczących paliwo. Dzieli się je na takie o zmiennym początku i stałym końcu wtrysku, stałym początku i zmiennym końcu wtrysku oraz o zmiennym początku i zmiennym końcu wtrysku. Ponieważ pompy te miały jednak więcej wad niż zalet, zaprzestano je stosować.

Kolejny rodzaj pompy do benzyny to pompa hydrauliczna, może być rotacyjna lub rzędowa. Takich pomp używa się współcześnie. Ze względu na mniejsze koszty produkcji, niewielką masę, rozmiar oraz nowoczesność, pompa rotacyjna, inaczej nazywana rozdzielaczową, używana jest częściej i stosuje się ją w niskociśnieniowych układach wtryskowych. Pompy te również mają swoje wady, jednak ten rodzaj w porównaniu do poprzedniego, czyli pomp sekcyjnych, które zostały wycofane, ma więcej zalet.

Kilka z nich ma duże znaczenie na przykład dla środowiska. Jako przykład można wymienić mniejsze zużycie i bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa, małe rozmiary, niższą cenę oraz większą czystość spalin i mniej elementów wymagających dokładniejszej obróbki. Z kolei w pompie rotacyjnej rzędowej rozróżnia się szeregowe lub rzędowe ułożenie sekcji tłoczących. Wyposażona w oddzielną sekcję tłoczącą składającą się oddzielnie dla każdego z cylindrów, cylindra i tłoczyska.

Obecnie najczęściej używane pompy paliwowe to pompy elektryczne, dzielimy je na zatapialne i na liniowe. Zatapialne montowane są bezpośrednio w zbiorniku paliwa, co zmniejsza hałas. Liniowe umieszcza się bezpośrednio pod nim. Żywotność pomp paliwowych zależy od ich konstrukcji, jak i od warunków eksploatacji. Średni przedział to 200-300 tys. kilometrów. Najczęstsza przyczyna awarii pomp to zanieczyszczenia, które dostają się do ich wnętrza.

Pompy do benzyny

Warto również wspomnieć, że istnieją specjalistyczne pompy do benzyny, które można również wykorzystywać do innych cieczy łatwopalnych. Taka pompa do benzyny umożliwia szybkie i bezpieczne przepompowanie benzyny ze zbiornika do pojazdu, czy też do maszyny, a także do statków lotniczych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here