ŚNIADANIOWY RECYKLING

ŚNIADANIOWY RECYKLING

Wyobraźcie sobie sytuację: wstajecie rano,z radością maszerujecie do kuchni z nadzieją zrobienia sobie pysznych,pożywnych i zdrowych bułeczek na śniadanie,otwieracie chlebak i…mięciutkie,wczoraj kupione grahamki w magiczny sposób zamieniły się w czerstwy produkt chlebopodobny.

Na szczęście tę przykrą sytuację można dość szybko zamienić w optymistyczny,poranny akcent.

Wystarczy odrobina wyobraźni i kilka warzywnych dodatków,aby stworzyć wytrawne muffinki.

Ps:

Na moim talerzu śniadaniowym pojawił się dodatkowo samodzielnie przyrządzony,buraczany hummus,na który przepis dołączam poniżej 😉

Do dzieła!

SKŁADNIKI:

  • bułka typu graham: 4 sztuki
  • jaja: 4 sztuki
  • czarne oliwki: 100 g
  • papryka czerwona: 1 sztuka
  • ser szwajcarski: 80 g
  • mleko: 250 ml
  • musztarda francuska: 5 g
  • przyprawy: rozmaryn, szałwia, mięta pieprzowa, oregano, cząber, majeranek
  • oliwa: do wysmarowania formy na muffiny

PRZYGOTOWANIE:

  1. Piekarnik nastawić na 190 stopni Celsjusza (z włączonym termoobiegiem).
  2. Mleko przelać do rondelka i lekko podgrzać.
  3. Czerstwe bułeczki zalać ciepłym mlekiem i odstawić.
  4. Oliwki przekroić na pół.
  5. Paprykę czerwoną pokroić w drobną kostkę.
  6. Ser szwajcarski zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  7. Formę na muffiny wysmarować cienką warstwą oliwy lub wyłożyć papierem do pieczenia.
  8. W dużej misce roztrzepać jaja.
  9. Dodać pokrojone warzywa, starty ser, musztardę i namoczone bułki wraz z mlekiem.
  10. Dokładnie wymieszać łyżką (najlepiej drewnianą).
  11. Doprawić wedle smaku.
  12. Masę przełożyć do wcześniej przygotowanej formy.
  13. Piec około 20 minut w rozgrzanym piekarniku.

W trakcie oczekiwania można przyrządzić hummus buraczany, który wzbogaci nasz posiłek cennymi wartościami odżywczymi 😉

SKŁADNIKI:

  • ciecierzyca: 1 puszka
  • oliwa z oliwek: 15 ml
  • sezam: 150 g
  • burak czerwony: 100 g
  • zimna woda: 100 ml
  • czosnek: 2 ząbki
  • cytryna: 40 g
  • przyprawy: kminek mielony, czarny sezam

PRZYGOTOWANIE:

  1. Buraka ugotować.
  2. Z cytryny wycisnąć sok.
  3. Wszystkie składniki przełożyć do miski.
  4. Zmiksować na gładką masę za pomocą blendera lub thermomix’a.

Jaki zysk dla zdrowia?

  • burak: fosfor (38 mg), magnez (23 mg), potas (305 mg), witamina C (3,6 mg), błonnik (2 g)
  • papryka: potas (211 mg), fosfor (26 mg), magnez (11 mg), witamina E (1,58 mg), witamina C (127 mg), błonnik (2,1 g)
  • jaja: żelazo (1,2 mg), magnez (10 mg), wapń (50 mg), potas (126 mg)
  • mleko: wapń (125 mg), magnez (11 mg), potas (150 mg)
  • oliwa z oliwek: tłuszcze jednonienasycone (72,96 mg), wapń (1 mg), witamina E (14,96 mg), potas (1 mg)
  • sezam: wapń (291 mg), żelazo (4,1 mg), selen (9,7 mg)
  • ciecierzyca: potas (144 mg), wapń (35 mg),  magnez (27 mg), fosfor (80 mg), selen (2 mg), błonnik (4,4 g)
  • ser szwajcarski: tłuszcze jednonienasycone (7 g), potas (77 mg), wapń (791 mg), magnez (38 mg)
  • czosnek: cynk (1,16 mg), mangan (1,67 mg), selen (14,2 mg), fosfor (153 mg), magnez (53 mg),żelazo (1,7 mg), wapń (181 mg), potas (401 mg), witamina B6 (1,24 mg), witamina C (31,2 mg), błonnik (2,1 g)

SMACZNEGO!

Powiązane wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *