NIE PODDAWAJ SIĘ, DOPÓKI NIE POCZUJESZ DUMY

NIE PODDAWAJ SIĘ, DOPÓKI NIE POCZUJESZ DUMY

Cześć Kochani!

Norman Vincent Peale pisał kiedyś :”„Każdego dnia masz do wyboru dwie możliwości (…). Możesz zdecydować, że dobrze się czujesz z samym sobą albo możesz wybrać samopoczucie przegranego. Dlaczego wybrać to drugie?”

Dzisiaj, zanim przejdziemy do przepisów, chcę rozwinąć w kilku słowach wyżej wymienioną myśl.

Często staramy się pokazywać innym, na siłę, że jesteśmy dobrzy, chcemy, by nas chwalili, komplementowali, chcemy zyskać szacunek w ich oczach. Jednakże nawet, gdy osiągniemy ten cel, nasza samoocena nie poprawia się. Z czego więc to wynika?

Otóż sami dokonujemy wyboru, jak chcemy myśleć o sobie.Nasza wielkość i słabość powstaje w naszym umyśle. Tylko my możemy sprawić,że poczujemy się ze sobą dobrze. Konieczne do tego jest silne poczucie własnej wartości. Ważne jest, by być dumnym z każdego naszego sukcesu, z własnych osiągnięć ,ze swojego życia. Tutaj pojawia się problem. Dumy jest albo za mało, albo za dużo, a wtedy przeradza się ona w pychę. Czyli co zrobić, by być szczęśliwym z samym sobą,a jednocześnie nie przeceniać się, nie uważać za osobę „najważniejszą”?

Musimy na co dzień wspierać się komplementami, doceniać za każdy postęp, którego dokonujemy nawet w najmniejszych sprawach,przy okazji nie zapominając o słowach wsparcia i otuchy dla tych, którzy przyczyniają się do naszych sukcesów. Nawet jeśli doszliśmy do czegoś sami, to nie oznacza,że po drodze do celu nie było nikogo. Zawsze jest ten „wspomagacz” w postaci napotkanych osób, czy to przypadkowo, czy w gronie bliskich. Nie zapominajmy o tym,a napewno unikniemy wywyższania się. A człowiek świadomy i mający poczucie własnej wartości lepiej radzi sobie z wyzwaniami..pomyślcie o tym.

A’ propos wyzwań, to mam dla Was kolejne alternatywy żywieniowe, które pozwolą Wam w zachowaniu zdrowej sylwetki!

1.

LEKKA LASAGNE(ok. 20 porcji)

SKŁADNIKI:

  • mąka kukurydziana: 50g
  • mleko: 400ml
  • jajo: 2
  • mięso z indyka: 300g
  • szpinak: 200g
  • ser mozzarella: 250g
  • czosnek: 2 ząbki
  • cebula czerwona: 1 sztuka
  • przyprawy: pieprz kolorowy, bazylia, oregano
  • oliwa z oliwek

PRZYGOTOWANIE:

  1. Jaja roztrzepać w misce
  2. Dodać mąkę kukurydzianą, mleko i dokładnie zmiksować.
  3. Na patelni rozgrzać tłuszcz.
  4. Z przygotowanego ciasta usmażyć naleśniki.
  5. Piekarnik nastawić na 200 stopni Celsjusza.
  6. Cebulę pokroić w kostkę.
  7. Czosnek posiekać.
  8. Mięso z indyka pokroić na mniejsze kawałki.
  9. Na patelni rozgrzać tłuszcz.
  10. Wrzucić cebulę i lekko przyrumienić.
  11. Dodać mięso z indyka i doprawić.
  12. Chwilę smażyć,a następnie dodać szpinak.
  13. Na końcu dodać czosnek i dusić razem około 10 minut.
  14. Naczynie żaroodporne wyłożyć papierem do pieczenia.
  15. Warstwowo układać naleśniki naprzemiennie z przygotowanym mięsno-szpinakowym farszem.
  16. Na wierzch zetrzeć ser mozzarella.
  17. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 20 minut.

Ps.

  1. Użycie ciasta naleśnikowego zamiast tradycyjnych płatów makaronowych doda potrawie lekkości.
  2. Wyśmienicie smakuje również jako lasagne warzywna w sosie pomidorowym(w wersji wegetariańskiej).

2.

CIACHO BO(M)BOWE(kwadratowa forma do pieczenia 20×20)

SKŁADNIKI:

  • ugotowany bób: 300g
  • ugotowana marchewka: 300g
  • mąka wrocławska: 400g
  • mleko: 200ml
  • oliwa z oliwek: 100ml
  • miód: 100 ml
  • sok z połówki cytryny
  • soda oczyszczona: 5g
  • przyprawy:cynamon, kardamon

PRZYGOTOWANIE:

  1. Piekarnik nastawić na 180 stopni Celsjusza.
  2. Formę do pieczenia wyłożyć papierem.
  3. W misce wymieszać mąkę, sodę oraz przyprawy.
  4. W osobnej misce zmiksować za pomocą blendera ugotowane warzywa.
  5. Do miski z mąką dodać mleko, oliwę, miód i sok z cytryny.
  6. Dokładnie wymieszać lub zmiksować na gładką masę.
  7. Dodać wymieszane warzywa i dokładnie wymieszać.
  8. Tak przygotowane ciasto przełożyć do formy.
  9. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 60 minut.

Ps:

  1. Nie bójcie się próbować i eksperymentować- ciasto jest naprawdę pyszne i słodkie,a przy tym bardzo sycące.
  2. Ja tym razem użyłam formy w kształcie gwiazdy, więc ciasto wyszło nieco wyższe niż zazwyczaj.

3. (mały bonus)

AWOKADOWE SNACKI

SKŁADNIKI:

  • awokado: 3 sztuki
  • pistacje: 15g
  • płatki kukurydziane: 30g
  • mąka orkiszowa: 80g
  • sezam: 20g
  • jajo: 1 sztuka
  • przyprawy: papryka wędzona słodka, papryka chilli, pieprz kolorowy
  • oliwa z oliwek

PRZYGOTOWANIE:

  1. Nastawić piekarnik na 200 stopni Celsjusza.
  2. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  3. Awokado pozbawić pestek i pokroić na mniejsze cząstki.
  4. W misce roztrzepać jajo.
  5. Płatki kukurydziane i pistacje dobrze zmielić.
  6. W drugiej misce wymieszać mąkę, płatki, pistację i sezam.
  7. Panierować cząstki awokado najpierw zamaczając w jaju,a później w mącznej mieszance.
  8. Tak przygotowane „snacki” układać na blaszy w równych odstępach.
  9. Skropić oliwą z oliwek.
  10. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 20 minut.

Ps:

  1. Osobiście panierowane awokado lubię jeść z jogurtowym sosem limonkowym, ale każdy dip będzie dobry.

Udanych rewolucji w kuchni!

 

Powiązane wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *