KAŻDY MA TO,NA CO SIĘ ODWAŻY

KAŻDY MA TO,NA CO SIĘ ODWAŻY

Witajcie Kochani!

Wielu z ludzi żyjących na świecie często skarży się na ostre bóle brzucha, problemy z trawieniem i uczucie dyskomfortu, po zjedzeniu zbyt obfitych posiłków. Tak jak w wielu przypadkach może być to spowodowane stresem, niewłaściwą dietą, nadmiernym objadaniem się, tak również może to być jeden z objawów syndromu jelita drażliwego. Dlatego,że jest to mało znana choroba, pomyślałam,że przybliżę Wam nieco jej specyfikację. Jak to zwykło się mawiać, przezorny zawsze ubezpieczony,a osobiście uważam,że wszystkie informacje, jakie związane są z naszym codziennym samopoczuciem, warte są zapamiętania 😉

Na czym polega IBS ?

  • choroba układu pokarmowego,
  • 10 – 20 % mieszkańców Polski,
  • przewlekłe bóle brzucha i zaburzenia jelitowe,
  • naprzemienne nagłe biegunki i zaparcia,
  • zaburzenie czynnościowe = nieprawidłowe funkcjonowanie „organizmu pokarmowego”

Co wywołuje IBS ?

  • nasilanie dolegliwości przez niektóre produkty, tj. alkohol, pikantne potrawy, kofeina, czosnek, cebula
  • niewłaściwe nawyki żywieniowe – opuszczanie posiłków, spożywanie małej ilości błonnika, pośpiech, zbyt obfite porcje

Węglowodany, a IBS :

  • problem z trawieniem laktozy i fruktozy ,
  • niewchłonięcie części cukru mlecznego = fermentacja za pomocą bakterii jelitowych = gazy
  • niestrawienie laktozy = wchłanianie wody w jelitach = biegunka
  • zbyt duża dawka fruktozy (owoce, syrop kukurydziany – produkty wysoko przetworzone) = napływ dużej ilości wody do jelit = wzdęcia, bóle brzucha

Pożyteczne bakterie, a IBS :

  • ograniczenie biegunek i zaparć,
  • probiotyki w postaci suplementów diety,
  • produkty ze sfermentowanego mleka, płynne jogurty, produkty z żywymi kulturami bakteryjnymi = nasi sprzymierzeńcy

Jak dbać o dobre trawienie ?

  1. Jedz regularnie, od 3 do 6 niewielkich posiłków dziennie.
  2. Pij co najmniej 8 szklanek wody dziennie.
  3. Po konsultacji z dietetykiem, włącz do diety dużo bogatych w błonnik produktów.
  4. Unikaj produktów, które wywołują u ciebie problemy trawienne.
  5. Jedz dużo probiotyków, ponieważ pożyteczne bakterie wspomagają pracę jelit.
  6. Ogranicz spożycie produktów całkowicie oczyszczonych i nadmiernie przetworzonych.
  7. Kontroluj poziom stresu, gdyż układ pokarmowy ma połączenia nerwowe z mózgiem, co oznacza, że napięcia nerwowe może wywoływać skurcze jelit.
  8. Żyj aktywnie, bo wysiłek fizyczny poprawia przesuwanie się pokarmu przez jelita, co zapobiega zaparciom.
  9. Ogranicz alkohol, który może nasilać dolegliwości.
  10. Skonsultuj się ze specjalistą, by wykluczyć inne choroby jelit, Np. celiakię.

Produkty problematyczne,czyli takie, które wzmacniają objawy IBS :

  1. Cebula – zawartość siarki i nierozpuszczalnego błonnika = gazy
  2. Sztuczne słodziki = działanie przeczyszczające
  3. Czosnek – zawartość inuliny (fermentowana w jelitach) = wzdęcia, bóle brzucha
  4. Kofeina – pobudzenie pracy jelit = skurcze, biegunka
  5. Chilli = nasilone bóle brzucha
  6. Alkohol = wywołanie objawów IBS (już od jednego drinka dziennie,każdego dnia)
  7. Tłuste potrawy – zmiana funkcjonowania jelit przez tłuszcze; opóźnianie opróżniania żołądka z treści pokarmowej ; przyspieszenie przesuwania się treści pokarmowej przez jelito cienkie = wzdęcia, gazy

Dzisiaj przepis, na słodkie, jagodowe ciacho, abyście mogli rozpieścić swoje podniebienia(skoro pogoda nie rozpieszcza,to gdzieś tę słodycz trzeba odnaleźć).

Jagodowe ciacho:

SKŁADNIKI:

(spód)

  • herbatniki maślane: 200 g

(masa jagodowa)

  • jagody: 500 g
  • jogurt naturalny: 330 ml
  • serek waniliowy homogenizowany: 600 g
  • cukier puder: 30 g
  • agar: 25 g
  • wrzątek: 100 ml

(biała masa)

  • śmietanka 30%: 300 ml
  • agar: 5 g
  • biała czekolada: 100 g
  • owoce: 200 g

PRZYGOTOWANIE:

  1. Formę do pieczenia wyłożyć papierem,a następnie herbatnikami.
  2. Agar(masa jagodowa) rozpuścić we wrzątku.
  3. Jagody zmielić za pomocą blendera.
  4. Dodać jogurt oraz cukier puder i wszystko razem zmiksować.
  5. Dodawać partiami serek homogenizowany, cały czas miksując.
  6. Na koniec dodać tężejący agar i zmiksować.
  7. Masę jagodową przelać do formy i całość wstawić do lodówki.
  8. W kąpieli wodnej rozpuścić białą czekoladę.
  9. Dodać śmietankę, agar i dokładnie wymieszać.
  10. Pozostawić do ostudzenia.
  11. Zimną masę białą wylać na zastygniętą masę jagodową.
  12. Udekorować owocami.
  13. Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia, na co najmniej 3 godziny.

Smacznego!

Dlaczego tylko jeden przepis?

Dzisiaj chciałabym więcej uwagi poświęcić Wam, czytelnikom oraz przyjaciołom, znajomym i rodzinie. Dzisiaj, jak zapewne większość z Was wie(jak nie, to google i facebook na pewno przypomniał) mam urodziny. Co roku w urodziny mam tak,że podsumowuję sobie moje osiągnięcia w ciągu roku, nowe znajomości, sukcesy, porażki, ogólnie wszystkie poczynania- taki mały „research” życia. Ustalam sobie też nowe cele, oczywiście skupiając swoją pierwszą uwagę na tym, co już zaczęłam,bo nie lubię spraw pozostawiać niedokończonych. Dzięki temu czuję,że bardziej doceniam te wszystkie przeżyte chwile i lata, ponieważ zmiana liczby tak naprawdę, czy data moich narodzin,to nie jest to,do czego przywiązuję szczególną wagę(myślę,że wszyscy urodzeni w okresie wakacyjnym zrozumieją od razu,że często nie obchodzimy urodzin w ich dniu). Dla mnie najważniejsze jest to,że co roku odkrywam siebie na nowo, często nie są to znaczne zmiany, ale jak zbiorę te wszystkie minuty, godziny, dni, miesiące do „jednego worka”,to ładnie naświetla się moja historia,która w momencie urodzin przeżywa swój kolejny etap. To jest właśnie w tym dniu dla mnie najważniejsze.

Po pierwsze, chciałabym podziękować rodzinie, za to,że jesteście ze mną cały czas, że pomimo tego,że znacie mnie od dziecka, zauważacie zmiany w moim zachowaniu, rozwój, wspieracie mnie i wciąż jesteście, nie zawsze ciałem, ale zawsze „gdzieś tam” czuję Waszą obecność i akceptację tego, co robię, przez co czuję się pewniej i lepiej.

Po drugie, chciałabym podziękować przyjaciołom i znajomym, nawet tym niedawno poznanym, ponieważ dzięki Wam i Waszej obecności nie czuję się samotna, wiem,że mogę być sobą, że akceptujecie moje „odchyły od normy”, jesteście ze mną w gorsze i lepsze dni.

Po trzecie, chciałabym podziękować Wam, czytelnikom,że coraz częściej do mnie piszecie i udzielacie się na fanpage’u,bo Wasza obecność jest naprawdę motywująca,a wiadomości od Was czytam z uśmiechem na ustach.

Podsumowując, dziękuję Wam wszystkim, ponieważ dzięki temu,że Was wszystkich mam, to jestem jaka jestem. Jestem sobą. Nie zawsze idealna, czasem dziwna, raz szalona, raz spokojna, ale jestem. Wierzę w siebie i we własne możliwości, doceniam swoje małe sukcesy, idę do przodu, pokonując przeciwności losu, mam komu pomagać. Dzięki doświadczaniu różnych znajomości kształtuję swój charakter, by niczego w życiu nie żałować,a wyciągać wnioski. Uwielbiam spędzać z Wami czas, rozmawiać, wygłupiać się, płakać, słuchać, milczeć, pracować.To dzięki temu,że otaczają mnie wspaniali ludzie, tacy jak Wy, uśmiecham się, śmieję i z optymizmem i nadzieją patrzę w przyszłość. To dzięki Wam kocham swoje życie!

Dziękuję.

Powiązane wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *