CIASTECZKA MOCY

CIASTECZKA MOCY

Ile razy zdarzyło nam się, po wyczerpującej pracy, ciężkim sprawdzianie czy też po „maratonie treningowym” sięgnąć po paczkę ciastek i niemal wciągnąć całą zawartość? Pewnie nie raz! Dlaczego?

Przemęczony organizm tak już działa: chce dostać kolejną, dużą dawkę energii i to natychmiast, więc… automatycznie sięgamy po słodycze 😉

Nie ma w tym nic złego!

Dlatego też przedstawiam Wam szybki i prosty przepis na „american cookies” z płynną, daktylową czekoladą w środku – z tej gramatury uda Wam się zrobić ok. 30 małych ciastek lub 15 większych, ale z powodzeniem można przechowywać je w szczelnym pojemniku 3-4 dni od upieczenia.

SKŁADNIKI:

  • banan: 1 sztuka
  • mąka pszenna: 325 g
  • masło: 120 g
  • sól: 5 g
  • jajo: 1 sztuka
  • wanilia: 1 laska
  • cukier trzcinowy: 120 g
  • orzechy włoskie: 60 g
  • daktyle suszone: 30 g
  • gorzka czekolada: 120 g
  • serek kremowy (Np. Philadelphia): 50 g
  • domowe masło orzechowe z orzechów ziemnych: 30 g
  • soda oczyszczona: 5 g

PRZYGOTOWANIE:

  1. Daktyle przełożyć do garnka, zalać ciepłą wodą i doprowadzić do wrzenia.
  2. Zmiksować za pomocą blendera na gładką masę.
  3. W misce wymieszać mąkę, sól i sodę oczyszczoną.
  4. Kremowy serek, masło, cukier trzcinowy, masło orzechowe, wanilię i jajo zmiksować na gładką masę.
  5. Dodać wymieszane wcześniej składniki „suche”.
  6. Daktyle ugnieść z bananem.
  7. Dodać orzechy włoskie i pokruszoną czekoladę.
  8. Tak przygotowaną „masę” wymieszać z masą kremową.
  9. Z ciasta uformować kulę i wstawić do lodówki na 30 minut (lub do zamrażarki na 10 minut).
  10. Piekarnik nastawić na 180 stopni Celsjusza (termoobieg).
  11. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
  12. Z ciasta formować małe kuleczki lub większe kule i lekko spłaszczać w dłoniach.
  13. Ciastka układać na blasze (pamiętając, że lekko wyrosną).
  14. Piec od 15 do 20 minut w rozgrzanym piekarniku na złocisty kolor.
  15. Po tym czasie pozostawić do ostygnięcia.

dsc01640
dsc01639
dsc01638
dsc01641

Jaki zysk dla zdrowia?

  • banan : potas (395 mg), błonnik (1,7 g)
  • orzechy włoskie : potas (474 mg), błonnik (6,5 g), fosfor (332 mg), magnez (99 mg)
  • czekolada gorzka : potas (581 mg), błonnik (1,7 g), magnez (165 mg)
  • daktyle : potas (688 mg), błonnik (8,7 g), wapń (70 mg)
  • serek kremowy : witamina A (362 µg), fosfor (123 mg)
  • orzechy ziemne : błonnik (7,3 g), potas (720 mg), fosfor (385 mg), wapń (58 mg), magnez (180 mg)

Ja już się zajadam, a nawet szykuję niespodziankę dla moich znajomych z pracy: a Wy?

Powiązane wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *