BĄDŹ TYM BIEGACZEM, ZA KTÓREGO UWAŻA CIĘ TWÓJ PIES

BĄDŹ TYM BIEGACZEM, ZA KTÓREGO UWAŻA CIĘ TWÓJ PIES

Witajcie Kochani!

Dzisiaj poruszę temat silnej osobowości, bo słaba psychika stała się domeną naszych czasów. Mówiąc „naszych” mam na myśli czasy, w których wszędzie się spieszymy, ciągle za czymś musimy gonić, na każdym kroku czai się jakieś uzależnienie, codziennie stawiamy czoła przeciwnościom losu,stresowi i „życzliwym osobom”, a pierwsze potknięcia często są przyczyną depresji, problemów w relacjach z innymi, zmniejszenia produktywności oraz drastycznego spadku własnej samooceny.

Czas to zmienić!

Może myślisz sobie teraz, że „nie urodziłeś się z silną psychiką”,ale to nieprawda. Myśląc negatywnie przyciągasz negatywne zakończenie. Czy tego chcesz? Tak po prostu poddać się? Nie walczyć o swoje szczęście? Czas i tak będzie mijał, to od Ciebie zależy, czy przeżyjesz życie narzucając własne tempo i własne zasady, osiągając kolejne cele, spełniając marzenia, czy dasz się porwać, by w pewnym momencie zatrzymać się i zrozumieć,że to nie było Twoje życie.

Nie ważne, ile masz lat, na jakim etapie życia jesteś. Ważne, byś chciał wydobyć tę skrywaną siłę psychiczną,która sprawi,że pokochasz siebie. Pokochasz to,co robisz dla swojego szczęścia, dla szczęścia bliskich Ci osób. Silna osobowość pozwoli Ci na zbudowanie wiary w siebie,a później, pójdzie już z górki.

Pomyśl,czy chcesz coś zmienić. Jeśli tak, to przeczytaj to,co mam Ci do zaoferowania. To tylko kilka punktów, które odpowiednio przez Ciebie rozwinięte mogą zaważyć na wielu przyszłych decyzjach w Twoim życiu. Nie bój się zmian, nikt nie urodził się doskonały 😉

1. WIARA

Dlaczego na pierwszym miejscu? Podstawą w budowaniu silnej osobowości jest rozwijanie w sobie wewnętrznej siły,a do tego potrzebujemy wiary. Nie sugeruję,że ma to być wiara w Boga. Może to być wiara w naturalny stan rzeczy, we wszechświat,w ludzi, w cokolwiek…byle było punktem zaczepienia podczas walki z potknięciami.

2. OBAWY

Rozpiszmy sobie na kartce nasze największe obawy. Maksymalnie 10 sytuacji, których panicznie się boimy, które w jakikolwiek sposób nas paraliżują. Taką kartkę przechowujmy w widocznym miejscu, by za każdym razem, gdy na nią zerkamy, wyobrażać sobie moment, w którym będziemy musieli się z nimi zmierzyć. Co wtedy mogę zrobić? Jak zmienić dotychczasowe zachowanie? Jak udźwignąć problem? W ten sposób zaczniemy uodparniać się na przeciwności,a z czasem nasza lista zacznie się zmniejszać czy też całkowicie zmieniać.

3. SPOKÓJ

Natłok obowiązków? Ciągły pośpiech? Stres? Deadline w pracy? Planowanie wakacji? Kłopoty finansowe? Wszystko na raz kotłuje się w Waszych głowach, już nie wiecie, od czego zacząć, co skończyć, jak dostosować się do sytuacji? Narasta złość na siebie, frustracja(często odbijana na bliskich osobach,czego później żałujemy), poczucie bezsilności. Ja na pewno nie dam rady. Nie skończę tego projektu. Czarny scenariusz w głowie…Znacie to uczucie? Postarajmy się odnaleźć w sobie odporność i elastyczność, których uzupełnieniem będzie spokój. Wdech, wydech i działanie. Po kolei, z pozytywnym nastawieniem. Poukładajmy wszystko od początku. Racjonalne myślenie jest w tym momencie naszym sprzymierzeńcem i pomoże nam podjąć właściwe decyzje.

4. DOŚWIADCZENIE

Nauczmy się czerpać pozytywy z własnych doświadczeń. Każdego dnia stajemy przed wieloma wyborami, co często kończy się tym,że w rezultacie uważamy „mogłem/mogłam zrobić to inaczej”, „byłoby lepiej gdybym…”. Lepiej to znaczy jak? Właśnie, to możemy sprawdzić kolejnym razem, kiedy przyjdzie nam podjąć podobną decyzję. Nie żałujmy własnych wyborów, tylko zacznijmy wyciągać wnioski. Traktujmy błędy jako lekcje,a pozytywne doświadczenia jako nasze małe sukcesy.

5. SŁOWO „NIE”

Przestańmy bać się tego słowa. Jesteśmy tylko ludźmi i może nam się coś nie spodobać. To,że osoba,która na co dzień nas inspiruje, raz zrobi coś,co niekoniecznie nam się spodoba, nie oznacza,że przestajemy korzystać z jej dotychczasowych rad. Powiedzmy to wprost. Nie udawajmy,że wszystko jest w porządku. Jeśli naprawdę analizujemy dany problem, to nie brakuje nam argumentów,by obronić swoje stanowisko. Jeśli jesteśmy pewni tego, o czym mówimy, nie wstydźmy się. Asertywność to nie obraza, wręcz przeciwnie. To trudna do wypracowania,ale bardzo wartościowa, przydatna w życiu cecha.

6.PLANOWANIE

Zastanówmy się nad tym, ile swojego czasu poświęcamy na tzw. „nic” (nie mowa tutaj o odpoczynku, tylko o całkowicie bezproduktywnym działaniu, które nie wnosi kompletnie nic do naszego życia, o tych minutach, które gdzieś uleciały, nie wiadomo jak i kiedy). Rozplanujmy swój dzień tak, aby mieć czas na obowiązki(praca, zakupy, sprzątanie), przyjemności(pasja, spotkanie z przyjaciółmi, odpoczynek w ogrodzie, gry, czas dla rodziny,zabawa z psem), jedzenie(zdrowe, pełnowartościowe, bez pośpiechu), aktywność fizyczna(zajęcia fitness, siłownia, basen, długi spacer, jazda na rowerze). Może się wtedy okazać,że brakuje nam czasu na tzw.”nic”,ale w zamian za to, kończymy dzień z czystym sumieniem(przecież obowiązki zostały odhaczone) oraz szczęściem i satysfakcją,że to do nas należał ten dzień.

7. PRZYSZŁOŚĆ

Przestańmy martwić się „na zapas”. To żadna nowość,że dla każdego z nas przyszłość to wielka niewiadoma. Tylko dlaczego jesteśmy mistrzami w wizualizacji złych zdarzeń,a tak ciężko przychodzi nam pozytywne myślenie? Przecież skoro mogę sobie wyobrazić,że będzie padał deszcz i z mojego przyjęcia typu „grill party” nici, to tak samo jestem w stanie wyobrazić sobie przepiękny zachód słońca przy bezchmurnym niebie oraz upalną,letnią noc. Po co automatycznie dołować się samymi myślami? Wtedy łatwo stać się „kłębkiem nerwów”,a to nie pomoże nam w budowaniu silnej osobowości.

8. RELACJE MIĘDZYLUDZKIE

Nie od dzisiaj wiadomo,że to, z kim przebywamy ma wpływ na nasze życie. Doświadczenia, jakie zbieramy, spotykając na swojej drodze różnych ludzi, z odmiennym charakterem, temperamentem, zasadami, w dużym stopniu kształtują nasze późniejsze reakcje,zachowania. Szukajmy więc osób, które są silnie wewnętrznie, pozytywnie nastawione do świata, mają cele w życiu, pasje, pragnienia, marzenia,do których dążą nawet, gdy wydają się niemożliwe do zrealizowania. Osób, które wierzą we własne możliwości,a ich towarzystwo sprawia,że my też zaczynamy wierzyć. Tacy ludzie mogą stać się dla nas inspiracją, zdrową motywacją do aktywnego działania i poszukiwania swoich silnych stron.

9. ZGODA

Czas raz na zawsze pogodzić się z faktem,że nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego,co się wydarzy. Nie na wszystko mamy wpływ. Nie wszystko może pójść tak, jak to sobie zaplanowaliśmy. Jeśli psychicznie nastawimy się zarówno na sukces i na porażkę, to unikniemy momentu zaskoczenia, które jest jednym z najboleśniejszych. Bądźmy też zgodni z samym sobą. Nie sugerujmy się wyborami innych ludzi, ale też nie zaprzeczajmy na siłę, by „nikt nie pomyślał,że chcę być taki jak oni.” Zgadzasz się? Dobrze. Nie zgadzasz się? W porządku. Każdy ma prawo do własnych wyborów. Żyjmy więc według swoich wierzeń, zasad, spostrzeżeń i przekonań, które budowane są na dotychczasowych przeżyciach. W ten sposób poczujemy,że to nasza decyzja, przez co będzie nam łatwiej pójść krok do przodu.

10. SUKCES INNYCH

Nie wiadomo dlaczego tak silnie zakorzeniona jest w nas zawiść i zazdrość, kiedy stykamy się z sukcesem innych. Ty ukończyłeś 5 kursów,by dostać wymarzoną pracę,a ON jest szwagrem szefa i dostał tę posadę „od ręki”? Co z tego! Zamiast zazdrościć danej osobie i komentować,zignoruj to(patrz punkt wyżej). Pomyśl, jak bardzo byłeś/aś dumny/a z siebie, kiedy dostawałeś/aś kolejne certyfikaty do ręki. Ile ciężkiej pracy za Tobą. Pomyśl, jak bardzo chciałeś to osiągnąć, ile po drodze spotkało Cię przygód, ile ciekawych ludzi dzięki temu poznałeś(co może zaowocuje w przyszłości interesującymi znajomościami). A może spróbuj, zamiast obrażać, nawiązać kontakt z daną osobą, porozmawiać z nią? Przecież może okazać się wartościowym człowiekiem,który wcale nie jest głupi,a po prostu wykorzystał szansę,jaką dostał od życia(postaw się na jego miejscu- odmówiłbyś?) Sukces innych ludzi i umiejętność okazywania szczerej radości w obliczu takich sytuacji powinny Cię motywować do dalszego działania i zdobywania kolejnych osiągnięć.To nie jest powód do złości, zażenowania, smutku…to moment, w którym naprawdę uświadamiasz sobie, ile każdy Twój krok naprzód jest wart.

Tak jak wspomniałam na początku, mam nadzieję,że te kilka punktów, odpowiednio wdrożonych w życie, rozwijanych, dopracowywanych, pozwoli Wam cieszyć się każdym dniem i przede wszystkim rozpoczynać każdy dzień z nastawieniem,że uda Wam się osiągnąć w życiu to, na co tak ciężko pracujecie, co sprawia wam satysfakcję, radość i poczucie spełnienia.

Zgodnie z Naszą tradycją, przygotowałam dla Was kilka przepisów, ale tym razem niecodziennych, ponieważ są to przysmaki dla Waszych pupili. Tak,dobrze czytacie. Dzisiaj jest DZIEŃ PSA, więc skoro rozpieszczamy swoje własne żołądki, dlaczego nie spróbować samodzielnie wykonać smakołyków dla czworonożnych przyjaciół?

Bierzmy się zatem do pracy!

1. Ciasteczka drobiowe 

SKŁADNIKI:

  • wątróbka drobiowa: 400g
  • pierś z indyka: 400g
  • jaja: 2 sztuki
  • mąka pszenna: 200g
  • olej rzepakowy: 150ml

PRZYGOTOWANIE:

  1. Piekarnik nastawić na 200 stopni Celsjusza.
  2. Formę do pieczenia wyłożyć papierem (osobiście uważam,że ze względów higienicznych, ta forma powinna od tej pory być używana tylko na przysmaki dla pieska).
  3. Mięso zmielić drobno za pomocą maszynki.
  4. Dodać jajo, olej, mąkę i całość dokładnie wymieszać.
  5. Tak powstałą masę przelać do formy.
  6. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 20 minut.
  7. Po wyjęciu wykrawać z niej kwadratowe ciasteczka lub wzorki.
  8. Pozostawić do ostygnięcia(w tym czasie stwardnieją).

2. Trochę słodyczy

SKŁADNIKI:

  • jabłka: 200g
  • kaszka smakowa dla dzieci: 130g
  • mąka pszenna: 130g
  • jajo: 1 sztuka

PRZYGOTOWANIE:

  1. Piekarnik nastawić na 200 stopni Celsjusza.
  2. Formę do pieczenia wyłożyć papierem.
  3. Jabłka umyć, obrać i zmiksować za pomocą blendera.
  4. Dodać resztę składników i dokładnie wymieszać.
  5. Z powstałej masy formować kulki i lekko spłaszczać je w dłoni.
  6. Powstałe ciasteczka układać w równych odstępach we wcześniej przygotowanej formie.
  7. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 15 minut(lekko zbrązowieją).
  8. Pozostawić do ostudzenia.

3. Serowa przekąska

SKŁADNIKI:

  • mąka pszenna: 200g
  • ser typu. Gouda, Edam: 250 g
  • olej rzepakowy: 80ml
  • woda: 30ml

PRZYGOTOWANIE:

  1. Piekarnik nastawić na 200 stopni Celsjusza.
  2. Formę do pieczenia wyłożyć papierem.
  3. Ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach.
  4. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać lub zmiksować.
  5. Z powstałej masy formować kulki lub wykrawać ciasteczka różnych kształtów.
  6. Powstałe ciasteczka układać w równych odstępach we wcześniej przygotowanej formie.
  7. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 15 minut(lekko zbrązowieją).
  8. Pozostawić do ostudzenia.

Ps.

  1. Wszystkie ciasteczka należy przechowywać w lodówce maksymalnie do 2 tygodni.
  2. Ciasteczka inspirowane są ulubionymi smakami Angusa, z którym niedawno musiałam się pożegnać. „Psy nigdy nie umierają.One śpią w Twoim sercu.”

Smacznego(dla wszystkich czworonogów)!

Powiązane wpisy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *